Els professors del Meritxell de ben a prop: Esther Brecha
Avui entrevistem a l’Esther Brecha Serrat, psicòloga i psicopedagoga del DOIP que s’ha incorporat aquest curs a l’escola.
A més d’ensenyar continguts específics, la nostra tasca és també dotar d’eines i estratègies tot el nostre alumnat, per tal que puguin aprendre de manera eficaç i autònoma al llarg de tota la seva vida.
Per què un dia vas decidir dedicar-te a la Psicologia/Psicopedagogia?
Sempre he tingut claríssim que volia ser psicòloga. Ajudar els altres, entendre la complexitat de les nostres ments, entendre per què uns actuen d’una forma i altres d’una altra, per què els uns amb els altres som tan diferents, com influeixen els trastorns en l’aprenentatge i el desenvolupament de l’alumne, com influeix el seu desenvolupament en tots els seus àmbits (escolar, familiar, relacional, oci…) en l’encaix de la seva personalitat…
Quant temps fa que t’hi dediques i per on has passat fins avui?
Just acabar la carrera ja em vaig posar de ple a treballar. Em vaig quedar treballant en el centre on vaig fer les meves últimes pràctiques del grau universitari. He estat treballant durant 4 anys amb alumnat amb TEA, fent-los un acompanyament psicopedagògic. Així mateix, ho he compaginat durant 3 anys treballant amb dos despatxos de psicologia fent sessions terapèutiques i reeducacions psicopedagògiques en l’àmbit infanto-juvenil, donant recursos i eines tant als infants com a les famílies.
Entremig de la feina sempre he trobat un forat per seguir aprenent el que m’agrada, així que en el meu temps lliure em seguia formant amb màsters (psicologia sanitària, psicologia infanto-juvenil, psicopedagogia…) i altres cursos sobre trastorns de l’aprenentatge o autisme.
Quina és la teva història a l’escola?
M’he incorporat a l’escola aquest curs i amb moltes ganes i il·lusió d’emprendre aquest camí. Porto molta energia i entusiasme per donar el 200% de mi a l’alumnat, famílies i professorat que ho necessiti.
Com et descrius com a professional del DOIP?
Em descric com a una professional innovadora, que li agrada pensar en reptes i nous projectes, amb energia per aprendre, amb ganes d’aportar i sumar a l’escola.
Com definiries l’escola?
Defineixo l’Escola Meritxell com un centre educatiu innovador on tots els professionals que hi treballem vetllem per fer un acompanyament i treball tant acadèmic, emocional i relacional de tots els nostres alumnes.
Quin és el principal objectiu que et marques amb els alumnes?
Sobretot, vull que s’emportin la sensació d’haver estat acompanyats més enllà de l’àmbit acadèmic. A més d’ensenyar continguts específics, la nostra tasca és també dotar d’eines i estratègies tot el nostre alumnat, per tal que puguin aprendre de manera eficaç i autònoma al llarg de tota la seva vida.
Per tant, considero que l’acompanyament acadèmic i psicopedagògic són molt importants dur-los junts de la mà, per garantir un desenvolupament òptim de l’alumne i extreure’n el seu màxim potencial i duent a terme intervencions tant de prevenció com de suport en casos amb dificultats.
I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets?
Fora de l’àmbit professional, soc una noia de 25 anys que li agrada molt passar temps amb família i amics. A més, soc una persona molt viatgera i m’encanta descobrir món i aprendre contínuament! M’agrada conèixer gent nova, ajudar els altres i entendre la seva història, al cap i a la fi, la meva professió també m’acompanya en el meu dia a dia, perquè en el meu cas, ser psicòloga i psicopedagoga és totalment vocacional.
Tag:DOIP, entrevistes, professors