La importància de la gestió del talent a l’escola
La gestió del talent és un procés integral que engloba el cicle de vida dels professionals a les organitzacions des d’una visió estratègica a llarg termini.
A l’escola, donat que el personal que en forma part és el seu principal actiu, la gestió del talent és un pilar fonamental que impacta directament en la qualitat educativa i en els estudiants, i en conseqüència, en l’èxit de l’escola.
El model de gestió del talent de l’Escola Meritxell busca assegurar, no només la cerca dels professionals més adequats en cada cas, sinó també el seu creixement i desenvolupament professional i el seu benestar personal. És per aquest motiu que és tan important portar a terme una selecció de personal qualificat, motivat i il·lusionat per l’ensenyament, que no només encaixi amb els valors del centre, si no que, a més a més, s’hi senti compromès.
Una vegada els professionals s’incorporen a l’escola, el seu procés d’integració és un factor clau: portar a terme una bona acollida inicial, oferir l’acompanyament necessari, especialment durant els primers dies, així com proporcionar tota la informació i documentació sobre els processos del centre, és essencial per tal que els nous docents entenguin i facin seves, la cultura, missió i valors de l’escola.
Per tal de poder portar a terme un procés de millora contínua dels professionals de l’escola, l’avaluació continuada és indispensable per treballar conjuntament tant el reconeixement i el compromís, com els àmbits de millora. És també en aquesta avaluació continuada on sorgeixen inquietuds i necessitats de formació que es concreten en formacions individualitzades que permetran treballar les habilitats i competències que es requereixen en cada cas per desenvolupar-se i créixer professionalment.
Així mateix, actualment, el sector educatiu es troba immers en un procés d’innovació constant, tant a nivell metodològic com tecnològic. Per tal d’estar a l’alçada dels nous reptes que plantegen aquestes innovacions, també es fa necessària la concreció d’un Pla de formació a nivell pedagògic en funció de les peculiaritats de cada etapa, que també contribueix a crear una cultura d’aprenentatge permanent.
Avui dia sentim a parlar molt sovint del benestar a nivell professional. És en aquest punt que hem de vetllar perquè a l’escola es respiri un ambient de treball positiu, perquè els professionals del centre se sentin reconeguts, valorats i compromesos amb el projecte educatiu. És molt important per a nosaltres promoure la importància de les formacions en lideratge i “coaching” per a les persones que dirigeixen equips.
I amb la finalitat de poder fer el més tangible possible el resultat de tots aquests processos, l’escola impulsa enquestes de clima laboral i de satisfacció del personal docent que ens permeten mesurar de manera ordenada el grau de benestar dels professionals del centre i així poder reforçar els punts valorats positivament i incidir en els que requereixen més atenció.
Autora: Meritxell Campàs Rigau
Responsable de Persones – Escola Meritxel
Tag:professors, valors