Resultats a les proves de competències bàsiques 2021
Com cada any us fem una anàlisi dels resultats de l’escola dins les proves de competències bàsiques que es varen realitzar durant el curs 2020-21. Si no sabeu en què consisteixen, després de l’anàlisi us en fem un breu resum.
Resultats de l’Escola Meritxell.
A 6è de Primària, destaquem que:
- En totes les matèries (Català, Castellà, Anglès, Matemàtiques i Medi Natural) ens mantenim, per setè any consecutiu, per sobre de la mitjana d’escoles de Catalunya.
- En Anglès, Matemàtiques i Medi Natural els nostres alumnes assoleixen uns resultats molt superiors a la mitjana catalana i superiors a la de l’AEC (escoles d’un perfil similar al de l’Escola Meritxell).
- En Anglès, la mitjana dels nostres alumnes és 8 punts superior a la dels alumnes de l’AEC i 32 punts per sobre de la mitjana d’escoles de Catalunya.
A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:
- També en aquest cas per a totes les matèries (Català, Castellà, Matemàtiques, Anglès i Ciència i Tecnologia) estem molt per sobre de la mitjana d’escoles de Catalunya.
- Si ens comparem amb l’AEC, els nostres alumnes estan per sobre en quatre de les cinc assignatures (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques).
I aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU. El 100% dels nostres alumnes ha aprovat les PAU el mes de juny (3 punts per sobre de la mitjana catalana) i, si analitzem les darreres quatre edicions en el seu conjunt, mantenim una mitjana propera al 70% d’alumnes que aconsegueixen accedir a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.
Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític.
Què són les proves de competències bàsiques?
Són unes proves que realitza anualment el Departament d’Ensenyament i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.
El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.
Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.